Va prezentam MotionBuilder
MotionBuilder permite artistilor sa lucreze mai rapid si mai eficient, fara a compromite creativitatea. Aceasta versiune include suport pentru Python 3, imbunatatiri axate pe dezvoltatori si imbunatatiri ale fluxului de lucru pentru a ajuta la imbunatatirea activitatii zilnice pentru animatori si dezvoltatori
Ce este nou in MotionBuilder
Suport Python 3
Python 3 este acum disponibil pentru MotionBuilder, oferind performanta, securitate si imbunatatiri ale limbajului centrat pe dezvoltare, in timp ce suportul pentru PIP ofera acces instantaneu la cele mai recente biblioteci si instrumente. Python 3 este noul implicit pe Windows si Linux, dar MotionBuilder poate fi lansat in continuare in modul Python 2 prin setarea unei variabile de mediu sau cu un semnalizator de linie de comanda.
Imbunatatiri concentrate pe dezvoltatori
Linie de comanda MotionBuilder mai puternica
Instrumentul MotionBulder Python Command Line a fost imbunatatit semnificativ. mobupy.exe poate fi folosit pentru a apela SDK-ul MotionBuilder Python. Acest lucru deschide usa catre noile capabilitati, cum ar fi procesarea fisierelor si redarea din linia de comanda.
Python/API
API-ul MotionBuilder a fost extins si imbunatatit pentru a include capabilitati suplimentare bazate pe feedback-ul comun de la dezvoltatori.
Actualizari ale editorului Python
Editorul Python afiseaza acum un buton „X†pe fiecare fila de script, oferind o modalitate rapida de a inchide scripturile si permitand utilizatorilor sa gestioneze mai multe file de script mai eficient.
Ecran Splash personalizabil
Dezvoltatorii de instrumente pot modifica acum ecranul MotionBuilder cu imagini personalizate, definite de o noua variabila de mediu numita MOTIONBUILDER_ICON_PATH. Acest lucru le permite artistilor si studiourilor sa personalizeze experienta de pornire pentru a diferentia intre diferite proiecte sau versiuni de instrumente.
Imbunatatiri ale fluxului de lucru
Quaternioane in Editorul FCurve
Animatorii pot vizualiza acum proprietati reale de rotatie a Quaternionului in Editorul FCurve care se potrivesc cu valorile de evaluare, in loc sa le afiseze ca FCurve normale.
„Real Quaternion Rotationsâ€, un nou element de meniu care poate fi verificat, este acum disponibil in meniul contextual al Editorului FCurve.
„Afisarea rotatiilor reale de Quaternion†este acum afisata in Editorul FCurve pentru a ajuta utilizatorii sa stie daca modul este activat sau nu.
Imbunatatiri pentru extensia caracterelor
Noua proprietate „Adaugati la partea de corp†permite artistilor sa tasteze o extensie de caracter atunci cand selecteaza partea de corp care contine un obiect de referinta al acestei extensii de caracter. Acest lucru simplifica procesul de incadrare cheie pentru extensiile de caractere, permitand utilizatorilor sa le anime impreuna cu o parte a corpului asociata.
Utilizarea efectului auxiliar
Cand lucreaza cu Character Controls, animatorii pot controla daca pivotii/efectorii auxiliari ar trebui sa fie afisati automat sau nu utilizand „Extinde automat Auxiliaresâ€, o noua preferinta adaugata in sectiunea Caracter. Acest lucru economiseste timp pentru animatori prin reducerea numarului de actiuni necesare pentru a extinde auxiliarii IK de fiecare data cand selecteaza efectori individuali in comenzile de caractere.
Actualizari de constrangeri de relatie
Artistii pot include constrangeri de relatie intr-un strat de animatie, controland in acelasi timp greutatea stratului, imbunatatind vizibilitatea relatiilor dintre straturi in Navigator.
Utilizatorii pot adauga un strat de animatie intr-o constrangere de relatie pentru a controla greutatea stratului.
Straturile sunt acum afisate si parentate cu interpretarile lor respective in Navigator.
Offset si scalare a placii camerei
Utilizatorii au acum un control mai precis asupra transformarii placilor camerei.
Noile optiuni Offset X/Y si Scale X/Y au fost adaugate pe placile din spate si din fata ale camerei.
Aceste noi optiuni sunt activate atunci cand optiunea „Fit†este debifata si functioneaza impreuna cu setarile existente „Center†si „Maintain Ratioâ€.
Cand optiunea „Maintain Ratio†este activata, noua valoare/animatie Scale Y este ignorata si Scale Xis este folosita pentru ambele.
Imbunatatiri de grup/set
Sunt disponibile optiuni noi din Instrumentul Grupuri/Seturi pentru a pastra starea Afisare/Alegere/Trs a Grupurilor/Seturi atunci cand comutati un nod parinte.
Daca comutati la Grup in timp ce optiunea este activata, toate grupurile imbricate vor fi activate.
Daca comutati la Grup in timp ce optiunea este dezactivata, numai grupurile imbricate care sunt deja bifate vor fi verificate din nou.
Imbunatatiri pentru afisajul Heads Up
Navigatorul accepta acum gestionarea prin glisare si plasare a HUD-urilor. Ierarhiile HUD rezultate pot fi apoi atasate cu usurinta la camere si redate in Viewer, facilitand asocierea lucrurilor precum setarile de control al platformei in stil HUD cu camerele.
Afisare audio mai buna
Similar cu Editorul FCurve, Camera Switcher are acum capacitatea de a afisa o forma de unda audio dintr-un clip audio sau dintr-o pista audio Story, permitand animatorilor sa ramana in context in timp ce folosesc sunetul in Camera Switcher.
Anterior, ar trebui sa treaca inapoi la Editorul FCurve pentru a vedea forma de unda audio.
Noua fereastra Anulare
O noua fereastra Anulare a fost adaugata pentru a permite afisarea si modificarea unei vizualizari detaliate a istoricului comenzilor. Aceasta noua caracteristica permite utilizatorilor sa vada si sa actualizeze nivelul actual din stiva de anulare.
Incarcare mai rapida a imaginii
La incarcarea unui fisier de scena, imaginile continute in fisier pot fi acum incarcate in paralel pentru a accelera procesul de incarcare, oferind utilizatorilor o crestere semnificativa a vitezei atunci cand deschid fisiere cu numeroase imagini mari. Acest lucru este deosebit de important atunci cand lucrati cu scene cu imagini de referinta bazate pe imagini.
Imbunatatiri de import C3D
Noua optiune „Up Axis Used†in fisier permite utilizatorilor sa specifice ca axa superioara incorporata in fisierul C3D ar trebui sa fie utilizata la import, oferindu-le mai mult control asupra axei sus in raport cu HIK. In versiunile anterioare, utilizatorii nu aveau acces la setarea axa ascendenta stocata intr-un fisier C3D.
Precizia selectarii fetei de vizualizare
Au fost facute mai multe actualizari pentru a imbunatati acuratetea selectiei pentru obiectele din Viewport, permitand utilizatorilor sa selecteze in mod interactiv obiecte, cum ar fi camerele si locatoarele, mai previzibil in Viewport.
Imbunatatirile instrumentului de poveste
Animatorii vor experimenta imbunatatiri ale fluxului de lucru si stabilitate sporita atunci cand lucreaza in instrumentul Story, pe baza feedback-ului de la utilizatorii cu putere.
Resurse MotionBuilder
Impartasiti-va cunostintele, puneti intrebari si explorati subiecte populare MotionBuilder pe Forumul MotionBuilder.