În partea anterioară a acestui articol, am oferit o descriere generală a dispozitivelor necesare pentru repararea software-ului telefoanelor și clasificarea acestora. În această parte, veți afla despre posibile erori și defecțiuni care apar atunci când lucrați cu dongle-uri și boxuri. De asemenea, vom explica ce necesită atenție specială în timpul depanării.
Cum să conectați un telefon pentru reparații
Erorile și defecțiunile tipice care apar atunci când lucrați cu box / dongle
Cum să conectați un telefon pentru reparații
În prezent, majoritatea telefoanelor sunt conectate folosind un cablu micro USB. Pentru operații simple, cum ar fi deblocarea sau intermiterea, folosim cablul telefonic inițial inclus în pachet. Unele modele de telefoane necesită conexiune folosind cabluri specifice, de exemplu, cabluri cu rezistență încorporată cu un anumit grad. De obicei, dezvoltatorii de boxuri includ cablurile cele mai utilizate în conținutul pachetului. Aceste cabluri pot fi, de asemenea, ușor utilizate atunci când lucrați cu dongles, deoarece sunt întotdeauna conectate direct la PC.
Cu toate acestea, este posibil să aveți nevoie de un cablu UART pentru unele operații. În acest caz, telefonul trebuie conectat la un port special al unui box.
Important! Verificați întotdeauna manualele de conectare. Majoritatea dezvoltatorilor de casete descriu opțiunile de conectare și oferă instrucțiuni pas cu pas pentru fiecare operațiune. De asemenea, de obicei, oferă un link de descărcare pentru driverele adecvate necesare pentru interacțiunea corectă cu un model de telefon specific. În timp ce citiți manualul, acordați atenție modului recomandat pentru o anumită operație și ce opțiuni ar trebui să fie activate în sistemul de operare al unui dispozitiv.
Să aflăm mai multe despre modurile utilizate cel mai des pentru deservirea telefoanelor Android:
Safe mode (mod sigur) - vă permite să porniți telefonul fără să vă conectați la contul dvs. Google.
Fast boot (mod de pornire rapidă) - utilizat pentru intermiterea firmware-ului (instalarea software-ului) folosind instrumente de linie de comandă.
Download Mode (modul de descărcare) - folosit și pentru intermiterea firmware-ului, de obicei atunci când lucrați cu instrumente GUI.
Recovery Mode (mod de recuperare) - utilizat pentru recuperarea telefonului (de exemplu, dacă este necesară resetarea din fabrică).
Diagnostic Mode (modul de diagnostic) - permite testarea aplicațiilor Android (utilizate și pentru repararea IMEI).
Important! Rețineți că, în funcție de modelul telefonului, performanța unor operațiuni, cum ar fi resetarea Google Factory Reset Protection (FRP) sau retrogradarea firmware-ului, poate duce la pierderea completă a datelor utilizatorului. Prin urmare, efectuați operațiunea numai dacă sunteți sigur 100% în rezultatul său.
Erorile și defecțiunile tipice care apar atunci când lucrați cu box / dongle
Probleme cu pornirea unui Box / Dongle
Un box / dongle este afișată incorect sau recunoscută incorect de către sistem
În acest caz, ar trebui să începeți cu verificarea conexiunii box / dongle - PC folosind un alt cablu, conectând cutia / dongle la un alt port USB sau instalând driverul recomandat de dezvoltator. De asemenea, este recomandat să bifați caseta / alergarea cu un alt computer, de preferință cu un sistem doar instalat, pentru a preveni orice conflict de software.
Un box nu poate recunoaște telefonul
Ar trebui să începeți depanarea de la Managerul de dispozitive Windows. Asigurați-vă că driverele de telefon sunt instalate corect și nu există conflicte de sistem.
Important! Acordați atenție modului în care este afișat un port COM virtual. Acest port este creat de sistem atunci când este conectată caseta. De asemenea, acordați atenție numărului portului COM, cu care se încearcă să lucreze caseta. Uneori, accesul software la telefon poate fi blocat de utilitățile deja instalate, de exemplu, antivirus, firewall, software de acces la distanță USB sau USB Protocol Analyzer / USB Sniffer - software care vă permite să analizați datele transferate între aplicație și dispozitivul USB.
Când lucrați cu o interfață JTAG, principalul motiv al tuturor problemelor este calitatea slabă a lipirii cablurilor telefonice. Este recomandat să utilizați cablurile cât mai scurte în scopuri de conectare telefonică. Lipiți din nou toate pinii dacă prima încercare de conectare a eșuat.
Stare de contact slabă
În cele mai multe cazuri, defecțiunile cardurilor inteligente apar pur și simplu din cauza murdăriei sau coroziunii, acumulate pe contacte în timpul utilizării pe termen lung. Pentru a elimina această problemă, este recomandat să extrageți cardul inteligent din cititorul de carduri și să ștergeți contactele cu o cârpă umezită cu cauciuc sau cu izopropilic. Apoi introduceți-l din nou în cutie / dongle.
Important! Puteți efectua această procedură numai în cazul în care perioada de garanție a unui dispozitiv a expirat deja. În caz contrar, vă rugăm să contactați asistența noastră tehnică.
Probleme cu pornirea software-ului
Destul de des, utilizatorii se confruntă cu o problemă atunci când o casetă / dongle nu poate citi informațiile din cardul inteligent necesar pentru pornirea software-ului. Pentru a afla motivul posibil, în primul rând, verificați dacă cititorul de carduri și cardul inteligent sunt recunoscute în Managerul de dispozitive Windows.
Software-ul de pornire nu pornește din cauza nepotrivirii versiunilor de drivere
Dacă puteți vedea un cititor de carduri și un card inteligent în Managerul de dispozitive, verificați sau actualizați driverele pentru aceste dispozitive. De asemenea, este posibil ca sistemul de operare să aibă drivere finale instalate pentru un cititor de carduri sau un card inteligent, în funcție de configurația proprie. Cu toate acestea, acești drivere pot fi necorespunzătoare și pot diferi de driverele recomandate de dezvoltatorii box / dongle. Verificați dacă sunt instalate driverele recomandate.
Important! Cele mai multe cutii sau dongle (de exemplu, Octopus / Octoplus, Medusa / Medusa Pro, Sigma Box / SigmaKey, Smart-Clip2, Z3X Easy JTAG Plus) nu necesită drivere pentru carduri inteligente. Aceasta include Windows 7 OS și versiunile sale ulterioare. Nu acordați atenție triunghiului galben din Managerul de dispozitive.
Există 2 opțiuni:
*Un driver specific destinat unei cartele inteligente a dispozitivului dvs. este furnizat pe site-ul dezvoltatorului sau pe forum - aceste driver trebuie instalate.
*Un driver pentru cardul dvs. inteligent nu este menționat în lista de drivere acceptate - nu este nevoie de drivere pentru pornirea acestui software.
Nu se poate porni software-ul, actualizarea este necesară
Uneori, atunci când nu puteți porni software-ul, vă informează că trebuie să actualizați firmware-ul unei cartele inteligente sau al uunui box / dongle. În acest caz, ar trebui să actualizați cardul / cutia / dongle inteligentă în conformitate cu procedura descrisă în notificare sau în manualul software. După finalizarea cu succes a acestei proceduri, reporniți software-ul.
Important! Dacă nu v-ați folosit cutia de mai mult timp, înainte de a o utiliza, verificați cea mai recentă versiune software lansată pe site-ul oficial al dezvoltatorului. Dacă site-ul oficial al dezvoltatorului nu funcționează, consultați pagina oficială a forumului produsului pentru actualizări. Majoritatea dezvoltatorilor au propria pagină la GSM-Forum. Aici puteți găsi link-uri pentru descărcarea celor mai recente sau versiuni software de testare. De asemenea, acest forum poate fi utilizat pentru a comunica cu dezvoltatorii.
Software-ul începe corect, dar funcționează incorect
Trebuie să contactați direct dezvoltatorul de produse. Utilizați un formular de feedback pe site-ul dezvoltatorului sau creați un nou thread la Forumul Oficial GSM, cu o descriere detaliată a problemei dvs., atașând toate jurnalele și capturile de ecran disponibile.
Boxul nu mai funcționează
Perioada de garanție a expirat deja
Dacă nu puteți rezolva singur problema (curățarea cartelei inteligente, efectuarea verificării vizuale a casetei și a plăcii sale), ar trebui să scrieți pe forumul oficial al produsului. Acolo puteți găsi adesea cazuri similare și soluții posibile descrise de alți utilizatori. Dacă nu găsiți nicio informație legată de cazul dvs., creați-vă propriul thread și așteptați un răspuns din partea dezvoltatorului. Mai degrabă, există un fir special creat deja de dezvoltatori în care utilizatorii își pot descrie problemele și pot împărtăși cazurile de succes ale soluției lor. Vă recomandăm să verificați cu atenție forumul înainte de a trimite propria cerere. Utilizați opțiunile de căutare.
Perioada de garanție nu a expirat încă
În acest caz, contactați-ne pentru a afla opțiunile posibile.
Dacă ați cumpărat un produs din magazinul nostru și recomandările menționate mai sus nu vă sunt de folos, vă rugăm să contactați asistența noastră tehnică sau să ne scrieți în chat-ul nostru online. Vă rugăm să nu încercați să dezasamblați boxul sau dongle-ul, deoarece sigiliile de garanție deteriorate vor anula orice obligație de garanție.